Salam, sayı barmaqla sayıla bilən
oxucularım! Bu gün sizlərlə çox sevdiyim bir kitabdan – Nizamülmülkün
Siyasətnamə kitabından balaca bir hissəni paylaşacağam. Nizamülmülk haqqında
məlumat verməyi düşünmürəm, çünki onun haqqında gələcəkdə bir məqalə yazmağı planlaşdırıram.
Bugünkü mövzu “Yəhudi öldü” məsəli ilə əlaqədardır. Güman edirəm ki,
bəziləriniz bu məsəllə qarşılaşmısınız. Şəxsən mən qarşılaşmışam. Hərbi
xidmətdə olduğum zaman. Mən tərxis olunanda tabor komandiri mənə “Bayramov, sən
gedirsən, səndən sonra bölüyün halı nə olacaq?!” demişdi. Belə demişdi çünki,
bölüyün sənədləşmə işlərini mən aparırdım və demək olar ki, mən xidmətimi bitirənə
qədər yoxlamalar sənədləşmədə heç bir problem tapa bilməmişdi. Zabitlərimizdən
biri bunu eşidib tabor komandirinə “yoldaş mayor, yəhudi öldü” deyib
gülümsəmişdi. O zaman mən bu ifadənin mənasını başa düşməmişdim. Bu əhvalatdan
iki il sonra “Siyasətnamə” kitabını oxuyan zaman “Yəhudi öldü” məsəli ilə qarşılaşdım. Çox istərdim ki, siz də oxuyub agah olasınız.
Səd ibn
Əbu Vəqqasın dövründə Bağdad, Vasit, Ənbar, Xuzistan, Bəsrəyə baxan bir yəhudi
amil var idi. Bir gün bu
yerlərin əhalisi Əmirəlmöminin Ömərə ərizə yazıb bu amildən şikayət etdilər. Dedilər: "O,
vəzifəsini bəhanə edərək bizi incidir, bizi ələ salır, adam yerinə qoymur. Artıq
dözməyə taqətimiz qalmamışdır. Olmaz ki, bizim üzərimizə bir müsəlman amili
təyin edəsiniz, həmdin olduğumuz üçün qanunsuzluq edib bizi incitməsin. Əgər
bunun əksini etsə, yenə də müsəlmandan təhqir və istehza eşitmək yəhudidən yaxşıdır."
Əmirəlmöminin bu ərizəni oxucaq dərhal dedi: "Yəhudinin yer üzərində
səlamət yaşaması bəs deyil ki, hələ bir müsəlmanlar üzərində ağalıq edib onlara
əziyyət də verir." Dərhal əmr etdi, Səd ibn Vəqqasa məktub yazsınlar ki, o
yəhudini işdən götürüb yerinə bir müsəlman təyin etsin. Sədi ibn Vəqqas məktubu
oxucaq dərhal bir atlı göndərdi ki, bu yəhudi harada olsa, Kufəyə gətirsin. Başqa
süvariləri də göndərdi ki, Əcəm vilayətində nə qədər müsəlman amil varsa, yığıb
Kufəyə gətirsinlər. Yəhudini və başqa amilləri topladıqdan sonra məlum oldu ki,
heç bir ərəb bu işi bilmir, ərəb olmayan müsəlmanlar içərisində də elə bir amil
tapılmadı ki, yəhudidə olan bacarıq və qabiliyyət onda olsun. Heç kəs maliyyə
işini onun qədər bilmirdi, gümüş hasil etməyi, adam tanımağı, mədaxili, məxarici
hesablamağı bacarmırdı. Səd ibn Vəqqas nə edəcəyini bilmədi, yəhudini öz
vəzifəsində saxlamağa məcbur oldu. Əmirəlmöminə belə bir məktub yazdı: "Yəhudini
gətirtdim, ərəblərdən heç kəs maliyyə və təsərrüfat işini bu yəhudi qədər
bilmədi, işin xatiri üçün onu vəzifəsində saxlamağa məcbur oldum". Məktub
əmirəlmömininə çatdıqda oxuyub qəzəbləndi və dedi: "Bu çox qəribədir,
ixtiyarıma qarşı ixtiyar, məsləhətimə qarşı məsləhət çıxarırlar." Qələmi
götürüb məktubun üzərində yazdı. "Yəhudi öldü". Haman məktubu yenə
Səd ibn Vəqqasa göndərdi, mənası bu idi ki, "İnsan ölə bilər. Amilin işdən
çıxarılması ölümdür. Amil ölsə, ya onu vəzifədən çıxarsalar, iş bundan axsamamalı,
bu vəzifə dərhal başqasına tapşırılmalıdır. Nə üçün belə acizlik və iradəsizlik
göstərirsən? Fərz et ki, bu yəhudi ölmüşdür." Məktub Sədə çatcaq, dərhal
yəhudini haman işdən götürdü, o vəzifəyə bir müsəlman göndərdi. Bir il
keçdikdən sonra gördülər ki, müsəlman bu işi daha yaxşı yerinə yetirir, həm pul
var, həm camaat razıdır, həm məhsul boldur, həm də ölkə abad. Sonra Səd ibn
Vəqqas ərəb əmirlərinə dedi: "Əmirəlmöminin Ömər böyük şəxsiyyətdir, biz o
yəhudi haqqında uzun bir sicilləmə yazdıq, o iki kəlmə ilə cavab verdi, o deyən
kimi də oldu."
Yorumlar
Yorum Gönder